Vanaf januari 2026 organiseren Welzijn Lochem en de welzijnscoördinatoren uit Eefde en Gorssel elke laatste dinsdagavond van de maand een rouwcafé, afwisselend in Het Hart in Eefde en in de Vullerschool in Gorssel.
De avonden beginnen met een thema, waarna de deelnemers in kleine groepjes met elkaar in gesprek gaan. Thema’s kunnen zijn: verlies van een kind, verlies van ouders, omgaan met emoties, of hoe rouw relaties met anderen beïnvloedt. Bezoekers kunnen aangeven wat ze belangrijk vinden en welke onderwerpen hen raken. Ook mensen die willen meedenken of meehelpen bij de voorbereiding van de avonden zijn van harte welkom.
De toegang is gratis (consumpties zijn voor eigen rekening). Tijd: van 19.30 tot 21.30 uur.
Aanmelden is niet nodig, iedereen kan gewoon binnenlopen.
Meer informatie is te vinden op www.welzijnlochem.nl. Bellen naar 0573-297000 (Welzijn Lochem) kan ook.