Woningstichting De Groene Waarden (sinds 1 januari 2013 gefuseerd en nu genaamd IJsseldal Wonen) leverde in 2012 de beste kwaliteit dienstverlening van Nederland, zo blijkt uit de Prestatie Index van het Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector (KWH).
De Groene Waarden heet nu: IJsseldal Wonen |
Over KWH
Het Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector meet jaarlijks 175 woningcorporaties op de kwaliteit van dienstverlening. Huurders worden bijvoorbeeld gevraagd naar de afhandeling van hun reparatieverzoek of klacht. Ook beoordeelt KWH de website van de corporatie en toetst zij de telefonische dienstverlening.
Persoonlijke benadering
Het geheim achter de hoge score is volgens Yolanda Winkelhorst, voormalig directeur-bestuurder van De Groene Waarden en nu directeur-bestuurder van IJsseldal Wonen, de persoonlijke benadering. “We gaan samen met de klant op zoek naar een oplossing. We luisteren goed en behandelen de klant met respect. Dat doen we oprecht en dat voelt de klant. En als er fouten zijn gemaakt, geven we dat toe en kijken we wat we er van kunnen leren.”
De klant centraal
Door de fusie is de corporatie momenteel gericht op de interne gang zaken. Er moet veel op elkaar worden afgestemd. Winkelhorst: “Dit neemt echter niet weg dat binnen IJsseldal Wonen een goede dienstverlening hoog op de agenda staat. We hebben niet voor niets ‘de klant centraal’ als één van onze kernwaarden benoemd. KWH gaat ook dit jaar weer gewoon meten wat klanten van ons vinden. De uitkomsten hiervan gebruiken wij om onze werkprocessen en ons beleid bij te sturen. We willen namelijk ook als IJsseldal Wonen structureel een goede dienstverlening bieden. Niet om eerste te worden bij KWH, maar omdat we dit belangrijk vinden voor onze klanten.”
Gorssel, 24 mei 2013
Uw reactie op nieuwsberichten is welkom, mits onder eigen naam en in vriendelijke bewoordingen.
Reacties zijn voor iedereen zichtbaar.
Voor inhoudelijke vragen kunt u beter rechtstreeks contact opnemen met de betrokkenen.
Spelregels
Kan iemand mij uitleggen waarom de beste dienstverlener zo nodig moet fuseren? Wie wordt daar beter van? De gefuseerde club staat volgend jaar vast niet meer hoog in dit lijstje.
Waarom moest Gorssel opgaan in (fuseren is niet het goede woord) Lochem? Ik heb toch niet de indruk dat de dienstverlening daardoor is verbeterd; wel is het zeer ten koste gegaan van de betrokkenheid van burgers bij lokaal bestuur. En volgens het regeringsbeleid staat over 3 jaar dat dure nieuwe gemeentehuis in Lochem leeg, want dan zijn we gemeente Zutphen.
Ondertussen vraagt de terugtrekkende overheid steeds meer van de burgers: zelfredzaamheid, mantelzorg, burgerinitiatief, overheidsparticipatie.
Wie stopt deze idiote ontwikkelingen?