De gemeente Lochem ziet graag dat meer inwoners gaan fietsen en wil daar ook de mogelijkheden voor creëren. Daarom heeft de gemeente de Fietsersbond gevraagd een online onderzoek te doen. Iedere inwoner van de gemeente Lochem kan aan het onderzoek meedoen.
Doel van het onderzoek
In de zogenaamde Fietsmeter vraagt de Fietsersbond naar ervaringen van inwoners met het gebruik van de fiets, de veiligheid van de fietspaden in de gemeente Lochem en plekken waar de gemeente de fietsvoorzieningen zou kunnen of juist zou moeten verbeteren. De vragenlijst kan online ingevuld worden. De resultaten van het onderzoek bepalen de aanpak voor fietsvoorzieningen in de gemeente in het komende jaar.
Fietsen in Gorssel
Ook in het Dorpsplan Gorssel 2013-2017 wordt aandacht gevraagd voor ontwikkeling en beter beheer van fietspaden en verbetering van de infrastructuur voor fietsers. Een voorbeeld daarvan is de Kamperweg/Lindeboomweg, waar veel kinderen fietsen richting de sportaccommodaties en middelbare scholen in Zutphen en Warnsveld. De fietsstroken langs die route worden in het Dorpsplan onveilig genoemd.
Gorsselse fietsers hebben ongetwijfeld ervaring met een slecht wegdek, onveilige oversteekpunten of slecht onderhouden fietspaden. Er is nu gelegenheid die ervaringen te melden.
Fietsmeter
Fietsers kunnen rechtstreeks via de ‘Fietsmeter’ door hen gesignaleerde knelpunten en aanbevelingen doorgeven. Het is de bedoeling dat de gemeente met de aanbevelingen van haar inwoners gericht verbeteringen kan uitvoeren.
De Fietsmeter is van 18 november tot 2 december 2015 online in te vullen via www.fietsmeter.nl.
Gorssel.nl
17 november 2015
Uw reactie op nieuwsberichten is welkom, mits onder eigen naam en in vriendelijke bewoordingen.
Reacties zijn voor iedereen zichtbaar.
Voor inhoudelijke vragen kunt u beter rechtstreeks contact opnemen met de betrokkenen.
Spelregels
Een uitstekend idee. Invullen die fietsmeter!!
Ideeen genoeg:
- herstel van de vele gebroken en verdwenen palen die fietspaden scheiden van zandwegen
- verwijderen van paaltjes in fietspaden, of waar dat niet kan die veel opvallender maken. Ze hebben al veel verwondingen veroorzaakt en zelfs levens gekost.
- Verwijderen van die gevaarlijke chicanes, waar een aanliggend fietspad via een smalle slinger waar vaak veel vuil (ook glas) ligt voor een paar meter wordt gescheiden van de weg.
- meer vrijliggende fietspaden
- mensen stimuleren om niet voor ieder boodschapje de auto te pakken. Het is knap hinderlijk in het centrum en bij de supermarkt met p-plek zoekende automobilisten en slecht geparkeerde auto's